Right

script language="JavaScript">

Friday 14 February 2014

Pengawas Sekolah: My Experience Be A School Prefect

  Hi and assalamualaikum

Hey you alls~ I though u must miss me right.. *kenyit mata sikit* Aku busy lah weh.. Almaklumlah perdana menteri *rolling eyes*.. Eh, bunyi apa itu? Ada yang tersedak ker? *caringness*

Aku busy sebab exam lah weh.. exam.. aku dah nak SPM..LEK LAH LAMBAT LAGI.. Relax kau kata? Tak boleh2.. Ehem, maklumlah aku ini pelajar harapan sekolah *betulkan tie* #Eh Aku kan pengawas sekolah ..Harapan cikgu2... Hihi.. Cakap pengawas aku nak cerita sikit pasal PENGGANAS.. eh pengawas hihi..

Amboi kau BELIA BENCI PENGAWAS YE?  
Ada ke yang benci pengawas.. Ada ini mesti ada.. Aku tak tahu kenapa korang benci pengawas... Aku tahu.. Sebab korang cakap diorang poyo kan? Kan? Berlagak.. GILA KUASA. Ok, aku akui ada mawas perangai macam ini wujud kat sekolah kesayangan korang.. Memang.. Kawan-kawan aku pun adew uols..

1. KETUA PENGAWAS.

Dia mesti seorang yang hensem kan? *mata bersinar* Kalau tak hansome mesti pandai... Hmm tapi dia tak boleh kalah pelajar biasa lain... Aku peliklah kenapa ketua pengawas hensem? Dahlah hensem ada karisma, anak murid kesayangan cikgu.. TAPI tak jugak.. Ada ke cikgu yang kureng suka dengan pengawas? Ada jer...
Ada yang berkenan tak? Haha XD

2. PENOLONG KETUA PENGAWAS

Dia ini mesti ada sesetengah yang macam GILA KUASA kan? Haha.. Tak baik loh cakap macam itu.. Dia sebernanya baik nak bantu suami.. ehh,,eh ketua pengawas .. Mana tak nya ketua pengawas asyik berlembut je tengok awek cun yang ayu walaupun bertudung tak cukup kain..

Haha.. tak ada lah mustahil KETUA PENGAWAS MACAM tu kan.. :)

Ok aku jadi pengawas selama 7 tahun. Lama tak hehe.. Bangga ok! 1 tahun pengawas pusat sumber..


PENGALAMAN SPOT CHECK

Ha,, ini mesti tajuk mengerikan.. Kan? Mesti barang korang pernah kena rampas? Bawa apa itu? Ha,,, ayok
Kesiannya kena rampas . Padan muka sape suruh bawakk

Mana pengawas weh? Spot check! Spot check! Matilah aku!

Barang yang aku pernah rampas

  • pemadam ( aik pemadam pon kena rampas ke? Memei loh, yang korang bawa pemadam banyak2 gi sekolah itu buat apa? Lepas itu, bet bet pulak..)-ini masa aku sekolah rendah masa sekolah men. mana main benda2 macam ini.. Tak Rock Lah

Sape yang pernah main ini? Macam apa je.. Budak perempuan pong ada main tau.. BUT NOT ME!
Sadis lah sape yang kena rampas yang bawa banyak pemadam itu..  aku hanya mampu gelak..
Elok sangat bawa pemadam banyak2 macam ini kena rampas.. ish2 JANGAN SALAHKAN PENGAWAS!
  • sikat -_- (budak lelaki lah ni bawak)
Patut ke dia bawak sikat ini.. Aku rasa macam nak menangis je masa itu.. Haha
  • pen warna warni, liquid, highliter. (ni aku tak puas hati asal nak kena rampas pulak, tapi apakan daya aku hanya menurut perintah) Rupa-rupanya sebab budak-budak sekolah aku ini hah teringin nak kembali zaman purba that's why diorang buat art kat dinding, meja, kerusi
Aish kesian highliter jadi mangsa.. sadis


  • majalah,poster (aku tak pernah dapat benda ini tapi kawan aku ada.. yang kesiannya poster majalah k-pop limited edition kononnya kena rampas juga.. habis kawan aku maki dekat pengawas yang kawan aku juga, haih nasiblah.. yang sadisnya terkoyak.. menangis tak belagu dia weh..

Nasib baik aku tak berapa minat k-pop ini.. makan keropok lagi best!

  • handphone tak pernah dapat, tapi ada je pengawas yang bawak GERAM JE AKU.. BUAT TERCEMAR NAMA PENGAWAS JE! KAWAN AKU PULAK ITU YANG BAWAK!
  • apa lagi ya? Emm, ha perfume, bedak, cermin.. Girls lah yang bawak ini.. huhu,,emm..emm sebernanya aku pun pernah bawak benda ini masa form 1 ke form 2 ntah. Maklumlah masih hingusan lagi.. Lepas itu aku dah insaf.. Tak nak bawa lepas kantoi dengan senior.. rasa nak menangis je masa itu.. Haih, kenangan MANIS...

Haih, sempat ke kau nak bermake up kat sekolah ini?

Tapi yang peliknya, kawan-kawan aku (pengawas) pernah bawa barang terlarang itu tak PERNAH PUN KENA KANTOI! KENAPA AKU?! CURIOUS. Diorang pakat ke ini?
Jangan masa make up jadi macam ini sudah lah.. aduh nak menangis aku :'D

Tapi tak semua PENGAWAS MACAM ITU YE.. TERMASUKLAH AKU! Aku memang dah INSAF. Sebab? AKU INI PENGAWAS SEPATUTNYA KENA JADI CONTOH PELAJAR BUKAN PENJAHANAM!

Ok, pengawas2 yang baca ARTIKEL ini good luck ya.. ;) Haters pengawas pun good luck.. Semakin korang buat macam2 dekat pengawas semakin tinggilah pahala diorang.. Jangan marah..

Yeah for you prefect aka pengawas ;)
Korang ingat aku tak tahu ada di antara korang ini suka buli pengawas.. itu belum lagi kutuk-kutuk pengawas well

Jangan benci pengawas ye dear.. I tahu U baik.. Respect them please .. Diorang ada responsible/ AMANAH. Korang tahu tak betapa beratnya menjadi seorang pemimpin.. Even though PENGAWAS SEKOLAH. Diorang ini pemimpin. Hormat. Berdosa tak hormat pemimpin.

Kebaikan memang susah nak diajak.. Ini lah dinamakan TANGGUNGJAWAB SEORANG PENGAWAS. Ok, sampai di sini sahaja aku pot-pet. Bye2. LOVE U. MMMMUUUUAAAAH.
Haha!

No comments: